Kære Dialoggruppe for kollektiv trafik
Tak for dialogen. Nedenfor er referat, hvor jeg har noteret hovedpunkter fra drøftelsen.
@Leif: Vil du videresender til repræsentanter for Valby.
mvh Mikkel
Referat:
|--------------+------------------------------------------|
|Mødeforum |Dialog-gruppen; Handikaprådet, Ældrerådet,|
| |Gribskov Gymnasium, Lokalforeningsrådet, |
| |Valby Bylaug, Grundejerkontaktudvalget, |
| |Teknisk Udvalg |
|--------------+------------------------------------------|
|Ordstyrer |Bo Jul Nielsen |
|--------------+------------------------------------------|
|Referent |Mikkel Zwergius |
|--------------+------------------------------------------|
|Fraværende | |
|--------------+------------------------------------------|
|----+---------------------------------------------------------
|Pkt |Dagsorden og referat.
|----+---------------------------------------------------------
|1 |Velkomst og præsentationsrunde |
|----+---------------------------------------------------------|
|Ref.|- |
|----+---------------------------------------------------------|
|2 |Administrationens fremlæggelse af temaer og anbefaling |
|----+---------------------------------------------------------|
|Ref.|363: |
| |Administrationen anbefaler ingen ændringer. Ingen |
| |bemærkninger fra dialog-gruppen. |
| |Natbus: |
| |Administrationen anbefaler positiv udtalelse om |
| |natbus-betjening, der er bygget op om R-nettet og |
| |koordineret med S-togenes køreplaner. Ingen bemærkninger |
| |fra dialog-gruppen. |
| |360R og Valby: |
| |Administrationen var blevet bedt undersøge mulighederne |
| |for at lade 360R køre inden om Valby. Der blev fremlagt 4|
| |scenarier udarbejdet af Cowi, der skulle gøre det muligt.|
| |De fire scenarier var: |
| | På bekostning af korrespondancen i Gilleleje |
| | Ved rute ad Kystvej i stedet for Vesterbrogade i |
| | Gilleleje |
| | På bekostning af betjeningen i Udsholt-området |
| | På bekostning af de 7-9 mindst anvendte stoppesteder. |
| |For hver model blev der fremlagt passagermæssige og |
| |økonomiske konsekvenser. |
| |Derudover blev præsenteret to andre modeller for |
| |opgradering af betjeningen i Valby; |
| | stoppesteder med sikker krydsning på Valbyvej |
| | flere afgange på 361. |
| |Anbefaling fra administration, Movia og Cowi er |
| |etablering af stoppesteder ved landevej inklusiv |
| |krydsningspunkt. |
| |Dialoggruppen havde flere spørgsmål og bemærkninger til |
| |denne fremlæggelse, herunder kom der en række forslag til|
| |nye undersøgelser. |
| | |
| |Forslag til nye undersøgelser: |
| | Hvor mange sekunder kan der spares ved ændring af |
| | fodgængerfelt på Skolevej i Helsinge |
| | Hvor mange sekunder kan der spares ved ændret rute i |
| | Gilleleje, ad Bøgebakken og Mentz Allé |
| | Hvor mange sekunder kan der spares ved lukning af |
| | stoppesteder på Vinkelvej, Kulturhavn Gilleleje/Peter |
| | Fjelstrupvej m.fl. |
| | Hvor mange sekunder kan der spares ved generelt færre |
| | stoppesteder i Gilleleje |
| | Hvor mange sekunder kan der spares ved generel |
| | forbedring af fremkommelighed for bussen |
| | |
| |Generelle bemærkninger/holdninger: |
| | Utryghed ved krydsning af Valbyvej uanset evt. |
| | etablering af krydsningspunkt. Trafiksikkerhed er det |
| | vigtigste. |
| | Vigtigt at have fokus på rettidighed på alle afgange. |
| | Gymnasiet har tidligere oplevet problemer, men ikke |
| | længere efter indsættelse af ekstrabusser om morgenen.|
| | Morgenafgangene er sårbare, og forsinkelser et |
| | problem. |
| | Kan ekstrabussen betjene Valby? |
| | Betjeningen i Vesterbrogade er væsentlig blandt andre |
| | for ældre på vej til indkøb og apotek |
| | Korrespondancen i Gilleleje er ikke entydig, da der |
| | både er tog mod Hillerød og Helsingør. Derfor er det |
| | mindre væsentligt, hvornår bussen ankommer til |
| | Gilleleje. |
| | Ved opgradering af 361 istedet for ændring af 360R |
| | opnås også forbedringer i Rågeleje, Vejby, Tisvilde |
| | mv. og adgangen fra disse områder til svømmehal mv. |
| | vil blive forbedret. |
| | Vær opmærksom på R-nettets natur. Indførelsen af lige |
| | linjer mellem store byer har ført til stigende |
| | passagertal. |
| | |
|----+---------------------------------------------------------|
|3 |Evt. |
|----+---------------------------------------------------------|
|Ref.|Næste møde til august.